لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
چهارمین روز هفته ی کاردیف

چهارمین روز هفته ی کاردیف

3 روز دیگر تا رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا باقی مانده و اینبار به مقایسه دو شماره هشت فینالیست می پردازیم.

 

کلودیو مارکیزیو و تونی کروس

 

قبل از هرچیز لازم به ذکر است که مارکیزیو تقریباً نیمی از فصل را بدلیل مصدومیت های پی در پی اش از دست داد، که این مساله در آمار پیش رو به خوبی نمود پیدا می کند.

 

چنانکه کروس برای رئال 4009 دقیقه به میدان رفته که حاصل آن 7 گل و 14 پاس گل بوده است و در آن طرف مارکیزیو تنها توانسته است در 1770 دقیقه تیمش را همراهی کند و با این وجود 2 گل و 3 پاس گل به ثمر برساند که البته علاوه بر مصدمیت، می توان آن را به گردن سیستم چرخشی آلگری برای او و خدیرا دانست چرا که در ترکیب تازه یوونتوس تنها جای دو هافبک مرکزی وجود دارد.

 

تونی کروس متوسط در هر بازی 1.2 شوت به دروازه در هر بازی را داشته و 92.5% پاس هایش سالم به مقصد رسیده است که در طرف دیگر آمار شوت زنی بازیکن تورینی نصف بوده و 87.6% پاس هایش نیز موفقیت آمیز بوده است که آن را هم می توان به این دلیل گذاشت که آلگری اغلب از او در جلوی مدافعان و یک خط عقب تر از کروس بازی می گیرد.

 

آمار پیروزی این دو بازیکن در جدال های تک به تک نیز مانند قبل است. کروس دو برابر مارکیزیو یعنی متوسط 0.6 تصاحب توپ در هر بازی را از خود به جای گذاشته است، علیرغم اینکه دوئل های این چنینی معمولاً از نقاط شعف بازیکن آلمانی محسوب می شود.

 

تونی کروس قدرت بازیسازی بسیار بالایی دارد و عموماً این نقش او در رئال بیشتر از مودریچ به چشم می خورد. همچنین نمی توان از قدرت شوت زنی و همچنین توانایی او در ضربات ایستگاهی چشم پوشی کرد.

 

در سمت دیگر شاهزاده تورین قدرت حفظ توپ فوق العاده ای داشته و بیشتر از سایر هافبک های یوونتوس در دفاع مشارکت می کند که این به خودی خود یکی از نقاط قوت پنهان خط دفاع یوونتوس در این فصل بوده است. مارکیزیو پاس های عمقی دقیقی می فرستد و بیشتر به بازی هوایی علاقه دارد.

 

آمار این دو بازیکن را به تفکیک سری آ و لالیگا، مرحله گروهی لیگ قهرمانان و مراحل حذفی در زیر مشاهده می کنید:

 

سری آ و لالیگا فصل 2016‐2017

مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2016‐2017

مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2016‐2017


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سینا گران
سینا گران«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: